Integrasjon etter fusjon

Maksimere verdi gjennom finansiell kompetanse og organisatorisk forståelse

En jevn, pålitelig integrasjonsprosess er avgjørende for å realisere den fulle verdien av et oppkjøp eller en fusjon. Dette betyr å ha riktig strategi, prosjektstyring, mennesker og mål på plass. Vi hjelper bedrifter med å sette sammen pragmatiske og effektive tilnærminger med fokus på verdiskaping og forretningskontinuitet som utnytter talentet til teamet ditt.

Vår tilnærming

Oppkjøp og fusjoner kommer med høye finansielle og operasjonelle forventninger, men er svært komplekse i gjennomføringen. Suksess krever et bredt spekter av erfaring og kompetanse.

Som din daglige partner vil teamet vårt samarbeide med deg for å utvikle en ambisiøs, men realistisk integrasjonsstrategi for oppkjøp, før og etter lukking.

Vi vil konstruere en skreddersydd integrasjonstilnærming i tråd med avtalebegrunnelsen: en som identifiserer verdiskapingsmuligheter samtidig som vi skisserer de tilhørende utfordringene og risikoene. Gjennom klare veikart for endring og integrering bidrar vi til å finne den raskeste, risikofrie måten å gjennomføre en vellykket overgang på. En overgang som lar deg og dine ansatte komme videre med dine langsiktige forretningsmål.

Fra due diligence til utførelse etter lukking understreker teamet vårt samarbeid for å hjelpe deg med å:

  • Utvikle en sterk forretningssak for oppkjøpet
  • Utforme og kjøre et pålitelig prosjektstyringskontor for å fremme beslutningstaking, administrere alle gjensidige avhengigheter og aktivere ressursene
  • Definere og spore synergier og initiativer for å oppfylle forretningssaken
  • Design en driftsmodell for de kombinerte virksomhetene
  • Opprette en endringsstyringsplan som fremmer vellykket integrering
  • Ta tak i individuelle funksjonsutfordringer på tvers av salg og markedsføring, drift, økonomi, HR og IT

Som et virkelig integrert firma vil vi også raskt distribuere spesialistteam for å støtte deg med implementering av viktige, spesialistproblemer, for eksempel en skattestrategi etter avtale, juridisk samsvar og IT-integrasjon.

Våre ansatte

Mazars har 100+ PMI-fagfolk i vårt globale nettverk, slik at Mazars kan støtte deg på enhver grenseoverskridende transaksjon.